نحوه انتخاب لمينت اتاق خواب : چه ويژگي هايي را بررسي كنيم؟

انتخاب كفپوش براي اتاق خواب علاوه بر آنكه از نظر زيبايي و به اصطلاح طراحي دكوراسيون داخلي اهميت دارد از نظر تعيين ميزان آرامشي كه ساكنين منزل تجربه خواهند كرد هم قابل بررسي ست. پاركت لمينت به عنوان يكي از كاربردي ترين كفپوش ها همواره در دكوراسيون داخلي مطرح بوده است اما آيا استفاده از انواع مختلف آن در اتاق خواب ميسر است؟ يا به طور واضح تر يك لمينت اتاق خواب بايد چگونه باشد تا بتوان آن را مناسب تلقي كرد؟ اينها سؤالاتي ست كه در ادامه به آنها پاسخ خواهيم داد. در ادامه با وبلاگ ما همراه باشيد.

اين مقاله جهت بروزرساني و انتشار بار علمي آن در سري وبلاگ هاي اين مجموعه توليد شده است و بر گرفته از يك مقاله در يك وبسايت است كه داراي منبع مي باشد و پيشنهاد ما نيست جهت بررسي بيشتر و اطمينان بيشتر منابع آن منابع بررسي شود.

مي توان گفت پاركت لمينت ها از مهربان ترين انواع كفپوش ها در دكوراسيون داخلي هستند اما چرا گفتيم مهربان؟! پاركت لمينت ها از فرآورده هاي چوب طبيعي ساخته شده اند و به همين دليل برخي از خواص چوب را با خود به همراه دارند. مثلاً لمينت ها برخلاف سنگ ها و سراميك ها سطحي عايق گرما دارند و به همين دليل براحتي مي توان با پاي برهنه روي آنها راه رفت؛ اين ويژگي پاركت لمينت ها را تبديل به يك كانديداي اصلي براي انتخاب كفپوش اتاق خواب مي كند. از طرف ديگر پاركت لمينت ها دوستدار محيط زيست هم هستند چون از يك طرف براي ساخت آنها از هيچ ماده اوليه طبيعي به طور مستقيم استفاده نمي شود و از سوي ديگر رها كردن آنها در طبيعت آسيب هاي به مراتب كمتري نسبت به كفپوش هاي پي وي سي خواهد داشت. حالا فهميديد چرا به پاركت لمينت لغب كفپوش مهربان داديم؟!

لمينت اتاق خواب؛ روشن يا تيره

پاركت لمينت ها داراي روكش هاي طرح دار هستند و به همين دليل محدوديتي از نظر رنگ و طرح در آنها وجود ندارد. اما طرحي كه در بازار بيش از همه به چشم مي خورد طرح چوب است كه مي تواند شامل رنگ هاي تيره و روشن باشد.

لمينت كف اتاق خواب نيز مي تواند تيره و يا روشن باشد و اين موضوع مي تواند به عوامل مختلفي بستگي داشته باشد. چه زماني لمينت روشن بخريم و چه زمان سراغ لمينت هاي تيره برويم؟

اگر اتاق خواب خيلي بزرگ است انواع لمينت رنگ تيره مي تواند به فضا گرما و صميمت لازم را ببخشد.

اگر از حيوان خانگي نگهداري مي كنيد لمينت اتاق خواب روشن براي شما مناسب است. زيرا در صورت ايجاد خط و خش بدليل تطابق رنگ لايه داخلي و بيروني ديد خراش ها ظاهر بدي پيدا نمي كنند.

اگر اتاق از نور طبيعي بالايي برخوردار است استفاده از پاركت لمينت تيره تر مي تواند ايده بهتري باشد.

استانداردهاي ضروري پاركت لمينت براي اتاق خواب

براي اينكه بتوان ويژگي هاي خاصي كه پاركت لمينت ها دارند را دسته بندي كنند از يك سري استانداردهاي جهاني استفاده مي شود. اين استانداردها شامل موارد متعدد مثل استانداردهاي ابعادي و موارد مرتبط با دوام و ماندگاري لمينت است. اما در اين ميان يك استاندارد براي لمينت اتاق خواب ضروري ست؛ اين استاندارد E1 نام دارد. كه نشان مي دهد ميزان انتشار گاز فرمالدئيد از اين محصول در حد مجاز قرار دارد. مجاز بودن انتشار اين گاز سمي نشان مي دهد مي توان با خيال راحت از پاركت لمينت براي اتاق خواب استفاده كنيد.

لمينت اتاق خواب؛ مقاومت در برابر رطوبت

اتاق خواب اتاقي ست كه نظافت آن بيش از ساير فضاها داراي اهميت است. به همين دليل لازم است از عناصري در آن استفاده شود كه قابليت شستشو و نظافت داشته باشد. درست است كه پاركت لمينت ها به طور كلي به آب و رطوبت حساس هستند اما برخي از انواع مرغوب آن را مي توان براحتي با دستمال هاي مرطوب تميز كرد. به عنوان مثال پاركت لمينت آلتون يكي از آن برندهايي ست كه با خيال راحت مي توانيد سطح آن را با آب البته به شكل غير مستقيم نظافت كنيد. پاركت لمينت آلتون را مي توانيد هم به شكل حضوري از فروشگاههاي سطح شهر تهيه كنيد و هم به طور مستقم و بدون وابسته از شركت دكورچوب هم به شكل حضوري و هم به صورت اينترنتي و از طريق فروشگاه دكورچوب تهيه كنيد.

سخن پاياني

در اين مطلب سعي كرديم به بررسي اين موضوع بپردازيم كه لمينت اتاق خواب بايد چه ويژگي هايي داشته باشد تا ايده آل ترين انتخاب براي اين فضاي مهم باشد. توجه به ويژگي هايي از جمله رنگ، طرح و برخورداري از استانداردهاي خاص در اين بين از مهم ترين عواملي بود كه در اين راهنما سعي كرديم به طور كامل پوشش دهيم.

منبع: https://baelm.net/192943-%D9%86%D8%AD%D9%88%D9%87-%D8%A7%D9%86%D8%AA%D8%AE%D8%A7%D8%A8-%D9%84%D9%85%DB%8C%D9%86%D8%AA-%D8%A7%D8%AA%D8%A7%D9%82-%D8%AE%D9%88%D8%A7%D8%A8-%DA%86%D9%87-%D9%88%DB%8C%DA%98%DA%AF%DB%8C-%D9%87/

[ ۲۳ فروردين ۱۴۰۲ ] [ ۱۱:۱۵:۵۲ ] [ asgharzhinde ]
[ نظرات (0) ]
[ ]