همه چيز در مورد قرنيز و خريد آن

قرنيز براي زيباسازي دكوراسيون داخلي معمولا در مرحله بعد نصب پاركت لمينت انجام ميشود. اما به دليل كوچك بودن بيش از حد اين عنصر دكوراسيون داخلي اغلب در زمان بازسازي و يا تغيير دكوراسيون داخلي ناديده گرفته مي شوند.

اين يك محتواي تخصصي است و جز خدمات و يا اطلاعات ما محسوب نمي شود و در پايان منبع آن درج شده است لطفا منابع را بررسي نماييد...

قرنيز ها همان ابزارهاي باريكي هستند كه در پايين ترين بخش ديوار نصب مي شوند و از ديوارپوش و كفپوش در برابر رطوبت و ضربه محافظت مي كند. قرنيزها داراي جنس هاي مختلفي هستند كه در ادامه با آنها آشنا مي شويم و مي گوييم كه براي خريد قرنيز لازم است چه نكاتي را رعايت كنيم. در ادامه با وبلاگ ما همراه باشيد.

راهنماي جامع خريد قرنيز

احتمالاً تصور مي كنيد كه در انتخاب قرنيز همين كه رنگ و طرح با كفپوش مطابق باشد كافي ست، اما قضيه پيچيده تر از اين حرفاست، در واقع اين محصول هم مثل پاركت لمينت در انواع رنگ و جنس هاي مختلف در بازار موجود است. پس انتخاب بين آنها مي تواند چالش برانگيز باشد، در ادامه انواع قرنيز و ويژگي ها و نكات مهم هر يك را مرور مي كنيم.

قرنيز چيست ؟

قرنيز نوار كوچكي از جنس ام دي اف، پي وي سي، پلي استايرن، چوبي و يا سنگ مي باشد كه در پايين ترين قسمت ديوار و در امتداد آن نصب مي شود. خريد قرنيز چوبي و ام دي افي به تمام افرادي توصيه مي شود كه كفپوش چوبي يا لميني دارند. در اين بين مدل هاي چوبي و ام دي افي ظاهري شبيه به هم دارند اما درواقع با متريال هاي مختلفي ساخته مي شوند. كه در ادامه بيشتر راجع به آن مي آموزيم.

قرنيز ام دي اف

قرنيز ام دي اف نوعي خاص از قرنيز هستند كه داراي مغزي ام دي اف و روكش پي وي سي هستند. البته روكش پي وي سي اين نوع از قرنيزها بسيار در افزايش كيفيت اين محصول مؤثر بوده است. قرنيزهاي ام دي افي با دارا بودن روكش پي وي سي هم تنوع رنگي بالاتري دارند و هم در برابر رطوبت و خط و خش مقاوم ترند. اما با اين حال قرنيز پي وي سي يعني قرنيزي كه تمام اجزاي آن از پي وي سي ساخته شده باشد مقاومت به مراتب بالاتري خواهد داشت. خريد قرنيز پي وي سي مي تواند بهترين انتخاب براي همه خريداران باشد.

قرنيز ام دي اف ضمن اينكه قابل حمل است، نصب آساني دارند و از همه مهم تر قيمت آنها مناسب است. قرنيز ام دي افي غالباً در ابعاد 7، 9، 10 و 15 سانتي متري ساخته مي شود و مي تواند سلايق مختلف را پاسخگو باشد.

قرنيز پي وي سي

پي وي سي نوعي زنجيره پليمري است كه در دو نوع سخت و انعطاف پذير توليد مي شود. امروزه پي وي سي ‌ها به دليل دوام و قيمت ارزان در صنعت ساختمان سازي و دكوراسيون داخلي كاربرد بسيار زيادي دارند . پي وي سي در شرايط آب و هوايي مختلف، رطوب و دما مقاومت بالايي از خود نشان مي‌دهد. بنابراين شكي نيست كه در توليد قرنيز هم مورد استفاده قرار بگيرد. قرنيز pvc همان قرنيزهايي هستند كه از اين ماده پركاربرد در ساخت آنها استفاده مي شود.

قيمت قرنيز پي وي سي

قيمت قرنيز پي وي سي به دليل آنكه از ماده فراوان و ارزان پي وي سي در ساخت آن استفاده شده است بسيار ارزانتر از ساير انواع قرنيزهاي چوبي، سنگي و ام دي افي مي باشد. خريد قرنيز پي وي سي بهترين گزينه براي استفاده در فضاهاي تجاري و اداري مي باشند. زيرا در مقايسه با ساير قرنيزها قيمت انواع قرنيز پي وي سي مناسب است و از طرفي ديگر مقاومت آنها نيز بسيار بالاتر خواهد بود.

قرنيز سنگي

شايد بتوان گفت قرنيزهاي سنگي قديمي تر از ساير مدلها هستند و اغلب در ارتفاع 10 و 15 سانتي متري توليد مي شوند، اين جنس وزن بالايي دارند و با قيمت بالايي نيز به فروش مي رسند؛ مدل سنگي در سطح خود به طور طبيعي داراي خلل و فرج هستند كه باعث مي شود سطح آنها ظاهر يكنواختي نداشته باشد. از ديگر معايب قرنيزهاي سنگي اين است كه در طول هاي كوتاه تر توليد مي شوند و طرح و رنگ آن محدوديت دارد.

قرنيز چوبي

قرنيز چوبي همانطور كه از نامش مشخص است از چوب ساخته شده است و اين چوب معمولا در ارتفاع هاي 8، 10 و 12 سانتي متري موجود ميباشد؛ اما استفاده از آن معايبي هم دارد؛ قرنيزهاي چوبي گران هستند، در برابر رطوبت ماندگاري كمي دارند و براي ساخت مدل ها در ارتفاع بالاتر مجبور به اتصال چوب ها مي شوند كه اين موضوع بشدت استحكام را كاهش مي دهد. قيمت قرنيز چوبي بدليل ساخته شدن از مواد طبيعي بسيار بالاتر از انواع مصنوعي آن است. از اين رو فروش قرنيز چوبي به طور كلي محدود است و در شرايط خاصي از آن استفاده مي شود.

ابزار آلات قرنيز

وقتي براي خريد قرنيز به مراكز مربوطه مراجعه مي كنيد حتماً عناصر مشابهي را مي بينيد كه در كنار قرنيزها به فروش مي رسند. اين ابزارآلات كاربردهايي مشابه قرنيز داشته و در برخي از بخش هاي دكوراسيون كه امكان استفاده از قرنيز به دليل شرايط خاص معماري وجود نداشته باشد از آنها استفاده مي شود.

كاربرد قرنيز و ابزار آلات

ما مي توانيم هر يك از انواع قرنيز و ابزار آلات را به راحتي در هر جا و مكاني از جمله خانه هاي مسكوني يا ويلايي و يا دفاتر كار و شركت ها و يا هر جاي ديگر كه مد نظرتان باشد با در نظر گرفتن موقعيت كاربري آن محل از يكي از انواع ديوارپوش و ابزار آلات لوكس براي كار تغيير دكوراسيون داخلي استفاده كنيد.

معمولا از اين نوع براي طراحي داخلي خانه هاي ويلايي استفاده مي شود و يا منزلي كه قصد داريم طراحي داخلي آن بسيار خاص و متفاوت از هر جا و مكاني به نظر برسد مي توان به خوبي بهره برد و در اغلب موارد افراد خاص پسند كه به دنبال طرح هاي خاص هستند به شدت جذب نمونه هاي لوكس با طرح طلايي مي شوند.

انواع ابزار آلات قرنيز

زماني كه براي خريد قرنيز به فروشگاه هاي دكوراسيون داخلي مراجعه مي كنيد حتماً با اصطلاحاتي عجيب و غريب روبرو شده ايد. ابزار هايي از قبيل گرده، ميانه، اسكوتي، نبشي، لب پله از همان ابزارهايي هستند كه احتمالاً كاربردهاي آن را نمي دانيد. در ادامه اين ابزار ها را به شكل كامل توضيح مي دهيم.

گرده

ابزاري است كه براي بستن انتهاي كار لمينت استفاده مي شود، اين ابزار براي مكان هايي كه اختلاف سطح مي باشد بيشترين استفاده را دارد. به عنوان مثال در جايي كه پاركت لمينت به آشپزخانه مي رسد و آشپزخانه را نمي خواهيم لمينت كنيم و كف پوش مي خواهيم بكنيم گرده وسيله مناسبي است تا اين اختلاف سطح را جبران كند.

ميانه

ابزار ميانه ابزاري است كه بين اتاق و حال قرار دارد و در جاهايي كه جدايي بين لمينت ها داريم اين ابزار مناسب است.

نبشي

اين ابزار در قرنيز هاي ام دي افي با اسم تاشو و در مدل هاي از جنس پي وي سي تحت عنوان نبشي است، از اين ابزار در كنج ديوار ها استفاده مي شود.

اسكوتي

اسكوتي يا اسكوتيا ابزاري است كه در كنج داخلي ديوار استفاده مي شود و در جاهايي كه ارتفاع كم مي شود و نمي توان از قرنيز استفاده كرد اين ابزار مناسب مي باشد، همين طور در جاهايي كه از قبل قرنيز هاي سنگي و يا چوبي دارند مي توان از اسكوتي استفاده كرد.

انتخاب رنگ انواع قرنيز

قبلا به شكل مفصل در مورد انتخاب رنگ انواع قرنيز توضيح داديم، در اين جا به صورت خلاصه نكاتي را براي خريداران مي گوييم:

معمولا در هنگام خريد قرنيز را يك درجه تيره تر نسبت به كف استفاده مي كنند

در برخي موارد رنگ قرنيز و كف به شكل كاملا متضاد استفاده مي شود كه اگر به درستي انجام شود مي تواند بسيار زيبا شود. (تجربه ما در دكورچوب مي گويد كه اگر دكوراتور نداريد سعي نكنيد خودتان اين كار را انجام دهيد.)
در هنگام انتخاب رنگ سعي كنيد كه بين رنگ ديوار و كابينت و قرنيز يك هارموني مناسبي داشته باشيد.

توصيه مي كنيم در هنگام انتخاب پاركت لمينت؛ خريد قرنيز را نيز مدنظر داشته باشيد تا بتوانيد همزمان با كنار هم قرار دادن آنها بهترين تركيب رنگ را انتخاب كنيد. به شما قول مي دهم اين انتخاب پرهزينه نخواهد بود. قيمت قرنيز پي وي سي به عنوان مثال يكي از به صرفه ترين هاست و با خريد آن با يك تير دو نشان مي زنيد؛ هم از ديوارپوش و كفپوش مراقبت كرده ايد و هم گامي در جهت زيبايي دكوراسيون منزل خود برداشته ايد.

[ ۲۴ مرداد ۱۴۰۱ ] [ ۱۲:۲۴:۱۴ ] [ asgharzhinde ]
[ نظرات (0) ]
[ ]