توسعه تدبير ماندگار

شركت توسعه تدبير و تلاش ماندگار فروشنده محصولاتي از جمله چيلر، فن كوئل و روفتاپ بوده و اين محصولات را با بهترين كيفيت عرضه مي كند.

چيلر

يكي از مهمترين تجهيزات سرمايشي براي توليد سرما در ساختمان ها و كارخانه هاي صنعتي چيلر مي باشد. در حقيقت چيلر مي تواند از طريق فرآيند تبخير و تقطير يك مبرد، حرارت را از يك بخش از دستگاه به بخش ديگر در يك چرخه انتقال دهد. چيلر به وسيله انتقال گرما از يك محيط با دماي پايين تر به محيطي كه دماي آن بالاتر است، توليد سرما مي كند.

مهمترين كاربرد چيلر سرد كردن آب براي سرمايش هواي ساختمان و مصارف صنعتي است. آبي كه در چيلر خنك شده، به وسيله پمپ و از طريق لوله كشي به واحدهاي توزيع كننده هواي سرد مثل فن كوئل هاي تعبيه شده در داخل ساختمان ها يا دستگاه هوا ساز ارسال مي شود. لوله هايي كه كار انتقال آب سرد را انجام مي دهند بايد به درستي عايق كاري شوند تا دماي آب سرد را به خوبي حفظ كنند.

آب سرد علاوه بر سرد كردن ساختمان ها، در فرآيندهاي صنعتي نيز به عنوان آب خنك كننده  يك دستگاه موتور مورد استفاده قرار مي گيرد. آب سرد چيلر در يك مدار بسته جريان دارد و اين مدار بسته باعث جريان آب درون لوله ها و كويل ها مي شود و راهي براي تبخير آن وجود ندارد. چيلرها از نظر كاركرد و نوع عملكردي كه دارند، داراي انواع مختلفي بوده و به دو مدل چيلر تراكمي و چيلر جذبي تقسيم مي شوند. از چيلرها در موارد زيادي مانند صنايع شيميايي، نگهداري مواد غذايي، دستگاه هاي سرد كننده خانگي و تهويه مطبوع و صنعتي استفاده مي شود. يكي ديگر از دستگاه هاي توليد سرما، سيستم وي آر اف VRF شركت توسعه و تدبير تلاش ماندگار است.

فن كوئل

فن كوئل دستگاهي است كه متشكل از يك فن و يك مبدل حرارتي مي باشد. در حقيقت فن كوئل يك مبدل چند منظوره بوده و اين توانايي را دارد كه دماي محيط را گرم يا سرد كند. در حقيقت فن كوئل يك دستگاه مبدل گرمايشي بسيار قوي است كه همراه با فن، مي تواند هوا را خنك كند. يكي از پركاربردترين انواع اين محصول فن كويل زميني است.

فن كوئل در فصولي كه هوا سرد است، هواي محيط را گرم كرده و در فصول گرم با دميدن هواي خنك، دماي خنك و متعادلي توليد مي كند. فن كوئل با وارد شدن آب گرم و سرد به داخل كويل هايي كه دارد، كار مي كند و جريان هواي مناسبي با استفاده از فن به وجود مي آورد. معمولاً فن كوئل ها به هيچ كانالي وصل نيستند و به طور مستقيم هوا را وارد محيط مي كنند.

از فن كوئل به عنوان سيستم تهويه مطبوع ساختمان هاي تجاري، مسكوني و اداري استفاده مي شود. فن كوئل داراي قابيلت هاي زيادي بوده و در بسياري از مواقع از طريق مكش هواي موجود، مي تواند درجه حرارت فضاي محيط اطراف خود را تنظيم كند. فن كوئل به وسيله يك ترموستات و همچنين يك سوئيچ دستي روشن و خاموش كردن مي شود. ترموستات به شير كنترل يا فن فرمان مي دهد كه با تغيير كردن دور فن يا تغيير ميزان دبي آب ورودي به داخل كويل ها، مي توان به دماي مطلوب رسيد.

در حقيقت دستگاه هاي فن كوئل از طريق آب گرم و سرد و از چيلر و ديگ هاي مركزي نيرو مي گيرند. فن كوئل ها براي اين كه بتوانند انرژي توليد شده توسط مولد انرژي ( گرم كننده يا سرد كننده را به محيط ارائه نمايند، از دو لوله گرم و سرد و همچنين چهار لوله استفاده مي كنند. فن كوئل ها معمولاً به سادگي قابل نصب هستند ولي با اين وجود براي اطمينان از عملكرد مناسب، به تعمير و نگهداري منظم نياز دارند. هنگامي كه فن كوئل آب را خنك مي كند، آب كندانس شده روي ريل ها، وارد سيني زير آن مي شود. آبي كه وارد سيني مي شود به وسيله لوله از سيني خارج مي شود.

روفتاپ

روفتاپ تركيبي از چيلر و و هواساز در يك مجموعه يكپارچه مي باشد. روفتاپ پكيج ها، كارهاي مختلفي از جمله گرمايش، سرمايش، تنظيم رطوبت هوا و همچنين فيلتراسيون را انجام مي دهند. روفتاپ هواي بيروني را تميز و فيلتر كرده و سپس با استفاده از كويل هاي سرمايشي و گرمايشي، هوا را مطلوب مي كند و در داكت هاي پخش شده در ساختمان پخش مي كند. در حقيقت روفتاپ پكيج، نوعي سيستم تهويه مطبوع مركزي است. براي كسب اطلاعات بيشتر در مورد روفتاپ پكيج به اين صفحه برويد.

https://ttmenterprise.com/%d8%b1%d9%88%d9%81%d8%aa%d8%a7%d9%be-%d9%be%da%a9%db%8c%d8%ac/

 روفتاپ پكيج در پشت بام نصب مي شود و اجزاي آن مانند كمپرسور، فن، كويل اپراتور و كندانسور هوايي در داخل يك كابين قرار مي گيرند. به طور كلي روفتاپ از يك بدنه اصلي و همچنين داكت هاي متصل به آن تشكيل شده است. بدنه اصلي پكيج هاي پشت بامي با توجه به نوع عملكردي كه دارند، متشكل از چند بخش هستند و هر كدام از اين بخش ها داراي اجزاي مربوط به خود مي باشند.  اجزاي داخلي روفتاپ پكيج شامل فن، الكتروموتور، فيلتر، چيلر هواي خنك، كويل آبگرم، دمپر و تنطيم كننده جريان ورودي و همچنين تجهيزاتي براي رطوبت زني مي باشند.

در يك دستگاه روفتاپ پكيج، كمپرسور در انتهاي كابين قرار داده مي شود و سپس كويل هاي كندانسور در اطراف آن نصب مي شوند. مبرد كم فشار و سرد به صورت گاز به كمپرسور وارد شده و سپس كمپرسور آن را مانند يك گاز گرم فشرده كرده و به اين ترتيب مبرد به طرف كندانسور هوايي جريان پيدا مي كند. ماده مبرد موجود در كندانسور حرارت خود را از دست مي دهد و در نتيجه فين هاي فلزي روي كويل هاي كندانسور موجب مي شوند كه انتقال هوا بين مبرد و هوا بهتر انجام شود. كندانسور مجهز به يك فن است و اين فن با ايجاد هوا موجب انتقال حرارت پيوسته شده و به اين ترتيب هواي گرم از واحد بيرون مي رود.

[ ۲۷ تير ۱۴۰۰ ] [ ۰۳:۱۶:۳۷ ] [ asgharzhinde ]
[ نظرات (0) ]
[ ]